About Me

My photo
I love cameras like a fat girl who loves Edward Cullen.

Followers

Sekarang ini

Zaman sekarang semakin maju. Hampir setiap orang ada kamera, dslr masing - masing. Hal ini menjadikan kamera semakin kurang seninya. Yelah, semua benda nak guna kamera. Macam dah jadi aksesori dah kamera ni. Kamera analog semakin dilupakan, nasib baik ada yang menyelamatkannya macam syarikat Lomography dan Impossible. Mereka2 inilah yang memberi peluang kepada kamera analog, polaroid hidup semula. C'mon man, kamera digital berlungguk lungguk (banyak lah tu). Jurugambar sekarang dianggap pro kalau dia pandai guna dslr, tapi aku rasa tu bukan pro kerana digital, boleh diedit edit. Cubalah pakai kamera analog, tengok pandai ke tak (bukan nak tunjuk lagak tau) tu barulah dianggap professional. Tengok spiderman ? Hah dia pun pakai kamera rangefinder analog tuh, yang tu baru dianggap sebagai pro. Lani? dslr? Alah budak kecil pun boleh guna.Ini bukan apa, cuma minat aku yang mendalam sampai aku cakap macam ni. Mintak maaf kepada anda yang terasa. Kepada sesiapa yang berjinak jinak dalam kamera analog, semoga berjaya ! Oh anda juga boleh tanya aku tentang lomo :) Aku akan cuba sedaya upaya untuk menjawabnya. The future is analogue :)

*ingat, tak salah tau pakai kamera digital nor dslr cuma anda kena ada minat
yang tersendiri :)

Tuesday 1 March 2011

Powered by Blogger.